bosliefje

woensdag 1 juni 2011

DIY groentetuin om mee te spelen

"The creation of something new is not accomplished by the intellect but by the play instinct."
Carl jung
Swiss psychoanalyst 1875-1961

Ik kwam op deze Amerikaanse site (modernparentsmessykids) een geweldig idee tegen; een "voel-tuin" voor jonge kinderen om mee te spelen. Ik heb gelijk ook een gemaakt en mee naar school genomen. Het is een groot succes!

Wat ik er zo geweldig aan vind is dat het geschikt is voor kinderen met verschillende ontwikkelingsniveaus. De jongste kinderen zullen erg genieten van het sensopatische spel, de wat oudere kinderen zullen al meer rollenspel gaan spelen en leren hoe een zaadje uitgroeit tot groente. Ik wacht nog even om mijn eigen "Ronja" er mee te laten spelen; ze stopt alles nog in haar mond. Dan ben ik ineens de overbezorgde moeder! Op de site waar ik dit heb gevonden staan meer leuke en simple ideeen.

DIY VEGGIE GARDEN SENSORY BOX

I found this wonderfull DIY for a sensory veggie garden here (modernparentsmessykids). I just had to make one for myself. The children in my class just love it! I like foremost that its suitable for different development stages of play. The younger children will enjoy the sensopatic play and the older will play make-believe, learn how a seed grows and what you need for a vegetable garden. I will wait some time before my own "Ronia" can play with this; she still puts things in her mouth and that scares me a bit! This site contains more lovely and simple ideas!

2 opmerkingen:

  1. Hey Johanneke,

    Hoe gaat het met jullie? Ik zag je DIY op designsponge, leuk!!!
    Jammer dat je niet op Holy Stitch was.
    Volgende keer beter, en kun je wel wat spullen in mijn cel kwijt.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Johanneke,
    leuk blog heb je!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen